tirsdag 18. oktober 2011

NYTT KONSEPT!

Ja ..så ble det et nytt konsept ;) Viste ideen min til læreren, pluss bloggen..hun ble fascinert over mannen på kjøkkenet og mente det var en bra ide og her kunne jeg leke med mannens rolle, samt ta i bruk for eksempel humor som virkemiddel:) Jeg tenkte litt på det, så kom den ene ideen etter den andre og bestemte meg for å bytte!

Der er mange bilder av "kvinnen" på kjøkkenet, men færre med mannen- så da blir det mer interessant :) Min samboer har stilt opp for oppgaven, han er ikke redd kamera og er flink til å finne humoren frem:) Så sparer jeg mye tid og energi på denne måten..extra stress å være modell og fotograf samtidig:)

Som inspirasjon til hvordan billedspråket skulle være har jeg valgt kokebøker fra hvert tiår, til i dag!

Den først kom i 1945, her var det enkle oppskrifter , egentlig bare for at de skulle klare seg gjennom helgen om fruen var borte..

På 70 tallet var mannen kommet litt lengre og hadde begynt å orientere seg på kjøkkenet, på 80 tallet begynte han seriøst å bake og lage ting, gjerne sammen med barna. I 2011 er han blitt ekspert! Han kan hele kjøkkenet inn og ut, lager gourmemat og er gjerne flinkest av alle i huset;)

INNSPIRASJON FRA KOKEBØKER! Jeg fant en side fra nrk på nettet der det var en reportasje om mannen på kjøkkenet fra den første kokeboken kom ut i 1945, til i dag. Jeg har tatt disse som utgangspkt til mine bildeideer:)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar