fredag 27. august 2010

Mindmap og artist statement:)


MINDMAP DMK 2010

Gleden har vært stor og nyskjerrigheten enorm før 2 året. I multimedia lærte jeg basics i webdesign, grafisk design og fotostudio. I det nye året får jeg mye større bredde innen kommunikasjon, markedsføring og merkevare. I tillegg får jeg lært mer om kunst og tegning- Det er lenge siden jeg har tegnet mye og hatt tid til å sette meg inn i kunstverden. Nå må jeg og gleder meg! 

Jeg har erfaring fra markedsføring, reklame, grafisk design, foto og design fra før av. Dette er felt som jer er genuint interessert i og er sulten på mer kunnskap innen de forkjellige tema. Fotografering er noe jeg driver med til vanlig. Men det er veldig viktig å fornye seg innen fag man har vært i en stund. Det er lenge siden jeg har jobbet i studio, nå fotograferer jeg mest på locations, for jeg har ikke studio. Det blir gøy å få repetisjon på studio fotografering.

Når det gjelder webdesign og lagring på nettet er dette helt nytt for meg. Det er det jeg mangler i utdanningen min før jeg føler den har nok bredde. Jeg kjenner det er litt vanskelig med koding og linker etc.. Detter er jeg grønn på og håper alt skal føles lettere etterhvert. Før teorieksamen i webdesign var jeg sikker på at jeg ikke ville drive med dette. Jeg leste og leste og leste og stoffet føltes veldig tungt. Sikkert ogå fordi jeg tok eksamen før jeg hadde gjort alle oppgaver.

Men på eksamen forandret alt seg! Da jeg fikk en interaksjons oppgave med null tekniske begrensninger kunne endelig fantasien min få lov å rulle ut. Dette var enkelt og veldig spennende. Jeg kunne dra nytte av all min kunskap innen markedsføring, salg, design, mote, inovatitvet, media, nyheter, tekninsk innsikt, readability, interaksjon, eventyr og magien som skal til for å få et audience til å bli i scenen;) Her kom til og med min tildligere Disney erfaring til nytte. Herlig å få brukt seg selv og ens kunnskap max. Dette kunne jeg godt tenkt meg å jobbe med.

Målet mitt  er at de 2 år skal gjøre min utdanningsbredde  komplett. Når jeg har fullført år 2 vil jeg være rustet til de nye type design/ markeds jobbene som er kommet. Nå vil bedriftene ha hele bredden hos en designer, isteden for en web designer, en maccer og en tegner . Ser frem til å få ny og bedre innsikt i de forskjellige fagene:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar