fredag 27. august 2010

REBRANDT VAN RIJN

En av mine favoritt kunstnere er Nederlandske Rembrandt Van Rijn.
























En av hans mest kjente bilder er maleriet av Danae.





















Hans malerier er både vakre, glamorøse, innholdsrike og samtidig viser mange grotesk virkelighet. Dette spesielt fra datidens forskning.




















I Amsterdam kan man gå inn i Rembrandts Hus. Noe jeg kan anbefale alle som tar en tur til Amster:) Her ser man rommene, arbeids steder, metoder og selfølgelig tegninger og malerier.

2 kommentarer:

  1. Rembrandt er en av mine store favoritter også. Bildene hans er bare perfekte. Før jeg begynte på skolen her i fjor var jeg hos Jonny Andvik (perfekt praksis). Rembrandt var hans store idol og det var en FRYYYD å se jonny male bilder.

    http://www.andvik.com

    Gleder meg til å følge bloggen og arbeidet ditt gjennom skoleåret :o)

    SvarSlett
  2. Hei! Kan tenke meg det må ha vært gøy:) Jeg oppdaget Rembrandts bilder allerede for 12 år siden da jeg gikk på media skole. Mye reklame er jo reproduksjon av classiske malerier. Jeg skulle lage essay om dette, og fant denne kunstneren som jeg ble oppslukt av:)

    Foressten så jeg du hadde laget en blogg her du og:) Den ble veldig stilig!

    SvarSlett