torsdag 30. september 2010

Forretningside og markedsplan

Jeg har tidligere laget forettningsplaner for mine firma. De er vanligvis på mange sider, det jeg har forstått her er at vi skal lage to av delene i forretnignplanen. Det var derfor ikke så vanskelig oppgave, men jeg merker at man glemmer fort. Det er derfor bra å få litt oppfriskning i tema og kankskje lære ny metoder eller nye ideer:)


MITT DESIGNBYRÅ: SYLVESTER REKLAME
Vi satser som et aksjeselskap i vekst.

Forretningside og markedsplan
Være en innovativ aktør på markedet
Tørre å være nytenkende
Være et anderledes alternativ
Satse mest på interaktivitet, nettsteder og levende reklame.
Forretnings ideen: Sylvester Reklame skal drive med interaktiv reklamedesign, så vel som reklamefilm for alle type virksomheter som vil tenke nytt og være innovativ.

FIRMANAVNET: Kommer fra tegneseriefiguren, katten Sylvester. Hans kreative og nytenkende ideer om å fange Pip fulgen er det min ide bygger på . Vi vil fange de ny kreative løsningene for markedet, ved hjelp av nytenkende og innovative ideer.

VISJON: Om 5 år skal vi være Rogalandets ledende aktør innen interaktiv reklame og reklame film.

MÅL: -Om  5 år skal vi ha 6 ansatte, og ha kapasietet til å betjene alle store virksomheter i Roglanad. Om 3 år skal vi  ha 3 ansatte, og kunne øke arbeidsmengden betraktelig. Om 1 år skal vi kunne ansette en medarbeider. Da skal vi begynne å gå med overskudd nok til å ekspandere.

VÅRE KUNDER: Vi vil satse på de nytenkende og ledene bedrifter,  så vel som andre mindre virksomheter som ønsker en nytenkende reklame med interaksjon eller levende bilder.

VÅRE KONKURRENTER: Der finnes ca 50 for forskjellige byråer, men hvis vi ser på de som driver med reklame film eller interaksjon så kan vi halvere vertfall, pluss at det er ingen som har samme egenart som oss.
VÅR EGENART/ GRUNDER : Ingen andre byråer driver med interaktiv reklame og reklamefilm i samme byrå. Til nå har du måttet velge. Det er dette som gjør vår forretnings ide unik i forhold til andres.

VÅRE FORDELER i forhold til konkurrenter:
-Vi har bred kunnskap innen interaktiv reklame og film.
-Lang erfaring innen faget.
-Vi eier lokale selv, slik at det er kostnadsbesparende. 
-Vi har fått støtte til å starte opp med en kapital på 200 000- Da har vi alle oppstart kostnader dekket inkludert maredsanalyse og reklamekampanje.
-Vi har en genuin interesse for for bransjen som en innkommende virksomhet , så vel som en livsstil.

HVORDAN VI NÅR UT TIL KUNDENE:
Egen facebook side
Egen nettside
Egen blogg
Egen twitter
Egen linked in
Særegen, men enkel logo
Visittkort, brosjyrer og flyers til reklamestunts eller events på radio, nett og tv.
PR- i form av gratis omtale av medier.
Egen reklamefilm

MEDARBEIDERE: Unge velutdannede og nytenkede mennesker med nett-film-interaksjons medium som livsstil. Noen velutdannede eldre mennesker med erfaring fra grafisk, rekalme, film bransjen. En økonomispeisialist og adinistrasjons medarbeider med full dekning på lover, regler og firmavirksomhet. Og en medarbeider med program og system utdannelse, samt koding av nettsteder.

I styret: En planlegger, en kreativ idee tenker, en på økonomi, en på ledelse, en med lang reklamebyråp erfaing og en ung fremgangsrik person som vet hva som er nytt og hvor .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar