torsdag 16. september 2010

oppgave 2

bruk 100 kr til å kjøpe ekstra utstyr til studioet mitt. Som tidligere nevnt har jeg :

1) KAMAERA MED EKSTERN BLITZ
2)TO LYSKILDER
3)BORD TIL STILLIFE
4)STILLIFE MOTIVER

1 - Det jeg kunne tenke meg å kjøpt var forskjellig  farger silkepapir ti lå ha foran lyskildene, for å dempe det sterke lyset. Jeg har to mindre "arbeidslamper" jeg bruker. Har man ikke så god rå..så må man tenke litt kreativt ;)  Tar man matpapir eller lignende foran, eventuelt silkepapir så får man soft light og en mykere lyskilde.- Man må ikke gå fra dem da i flere timer...siden mine lamper blir veldig raskt varme og papiret kan ta fyr;)

2 - Så kunne jeg også tenkt meg å kjøpe en stor isoporplate som jeg kan bruke som reflektor. Noen ganger må den jo flyttes om lyset skal falle rett!

Her er studioet mitt med de nye elementene:
















I tillegg til de forige lys og blitz har jeg nå altså en flyttbar reflektor i tilfelle det trengs , silkepapapir om jeg vil forandre fargen på lyset og styrken, pluss matpapir som gir soft light i hvitere farge:) Da er jeg klar til å gå i gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar