søndag 12. september 2010

Reisen av en cm...

Siden det er en stund siden jeg begynte på denne oppgaven, legger jeg ut igjen begynnelsen, slik at det blir enklere å se helheten:)

REISEN AV EN CM...

FØRSTE MØTE MED IDEEN!


Først tenkte jeg ..hm…hva skal jeg velge her…uante muligheter.. Jeg begynte å lese  ressurser, leksjoner. Her kom noen med et eksempel på hvordan ideer slår oss..

Er man gravid for eksempel..så legger man merke til gravide på alle kanter.. Der slo det meg: Jeg er jo 5 måneder gravid! Hva er det som opptar meg hver uke..jo reisen av en cm! 

Hvor mange cm er babyen i magen min vokset, hva er nytt denne uken, hva er den nye utviklingen, hvordan forandrer det seg fra et frø til et menneske:) Det er en utrolig reise, så det ble helt naturlig for meg at ideen min vil komme herfra.

hva er problemet mitt? jeg skulle gjerne sett babyen visuelt når den forandrer seg. Hver uke prøver jeg å se for meg hvordan den nå ser ut, hvordan den har det og hva som er nytt. Hva med en visuell, digital og interaktiv bok, isteden for en vanlig bok man leser.;D min første ide!

Så får vi se hva som springer ut av denne ideen etterhert. Ideer pleier å gro, vokse eller forandre seg helt:)


Vi skal jo også blande inn kunst historie, så jeg tenkte jeg kanskje skulle sammenligne litt hvordan graviditet og bar har blitt portrettert i historien. Vi får se, jeg  har mye å tenke igjennom her og mange ting skal klaffe for at ideen skal blir komplett:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar